Miha Maleš, Objem (Majsko sonce), 1930
Miha Maleš, Objem (majsko sonce), monotipija, 1930.
Maleš je v središčno os slike postavil ljubezenski par v objemu. Plavolaska v zeleni obleki, ki se oklepa mladeniča okrog vratu stoji s hrbtom pred nami, mladenič jo objema okrog pasu, katerega obraz v profilu se obrača nazaj k soncu, medtem ko je njegov korak usmerjen naprej, v nasprotno smer. Prizorišče z nizkim očiščem je travnik, ki je posut s shematičnimi rožicami, obzorje pa zapirajo prav tako shematično narisane gore. Upodobitev obzorja je nakazana z belino lista, s kančkom modre modrine na eni strani in rumenim soncem na drugi, kar dobro asociira na upodobitev nestanovitnega in spreminjajočega majskega neba.
To je značilna Maleševa tematika: blaga erotika, ljubezensko čustvo in ujetje minljivega trenutka. V tem delu na papirju Maleš združuje svoj grafični talent, smisel za barvitost in simboliko. Poleg tega je nastalo v času, ko se njegova linearnost pod vplivom nove stvarnosti preveša iz ploskovitosti v plastičnost. Delo je namenoma iskreno in prostodušno, nastalo pod vplivom evropske tradicije, a postavljeno na naša tla in v slovenski okvir. V obrazu moškega spoznamo njegov lastni avtoportret.
Miha Maleš (1903-1987), eden od utemeljiteljev slovenske moderne grafike, se predstavlja s tehniko monotipije, eno od grafičnih tehnik, ki pa pomeni pri njem tudi most do slikarskega ustvarjanja. Delo spada med njegove zgodnje monotipije, ki barvno obogatijo grafični list, a hkrati že nakazujejo začetke njegovega slikarskega ustvarjanja v ožjem smislu. V teh nežnih in krhkih delih se grafični element preveša na stran barve, čeprav grafični obrisi, konture in tu celo dekorativni vzorci narisani s konico čopiča, nikoli ne zginejo.